Субота, 23.11.2024, 04:06

Робимо магістерську роботу

Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Управління в будівництві [6]
конспект лекцій
Документи [4]
Цікаве [2]
Філософія [56]
stats
Пошук
Форма входу
Статті
7. Атомістичні вчення античності (Демокріт, Епікур, Лукрецій Кар)
Поняття субстанції у філософії
Матеріальне виробництво – основа існування і розвитку суспільства. Людина суб’єкт життєдіяльності суспільства.
Вимоги до написання тексту та оформлення курсової роботи
Філософія Стародавнього Сходу (Китай, Індія): загальна характеристика
Нові файли
наказ 1112 МОН
ДСТУ Б В.2.7-46-96. Будівельні матеріали. Цементи загальнобудівельного призначення. Технічні умови.
Головна » Статті » Філософія

Методи та рівні наукового пізнання
У науковому пізнанні розрізняють два рівні: емпіричний та теоретичний. Вони відрізняються: глибиною, повнотою,осягнення об'єкта; цілями, методами досягнення та способами вираження знань; ступенем значимості в них чуттєвого та раціонального моментів.На емпіричному рівні здійснюється спостереження об'єктів, фіксуються факти, проводяться експерименти, встановлюються емпіричні співвідношення та закономірні зв'язки між окремими явищами. На теоретичному – створюються системи знань, теорій, у яких розкриваються загальні та необхідні зв'язки, формулюються закони в їх системній єдності та цілісності.Емпіричний та теоретичний рівні наукового пізнання розрізняються також і тим, з якого боку вони досліджують об'єкт, яким чином одержано основний зміст знання.На емпіричному рівні наукового пізнання об'єкт відображається з боку його зовнішніх зв'язків і проявів, які доступні, в основному, живому спогляданню. Практичне застосування знання, одержаного на емпіричному рівні, обмежене, а щодо розвитку наукового знання в цілому, то воно є початковим, вихідним для побудови теоретичного знання. Основний зміст знання одержується, як правило, з безпосереднього досвіду, з наукового експерименту. На емпіричному рівні осягаються лише явища, а не сутність, тому практичне застосування цього знання часто призводить до помилок.На теоретичному рівні наукового пізнання об'єкт відображається з боку його внутрішніх зв'язків та закономірностей, які осягаються шляхом раціональної обробки даних емпіричного пізнання, а суб'єкт за допомогою мислення виходить за межі того, що дається в безпосередньому досвіді, і здійснює перехід до нового знання, не звертаючись до чуттєвого досвіду. Абстрактне мислення є тут не лише формою вираження результатів пізнавальної діяльності, а й засобом одержання нового знання.
На теоретичному рівні суб'єкт користується абстракціями більш високого рівня, ніж на емпіричному. Він здійснює сходження від емпіричних об'єктів до ідеалізованих (ідеальних об'єктів). Теоретичний рівень наукового пізнання здійснюється на ширшому, багатоманітнішому та складнішому емпіричному фундаменті, ніж звичайне емпіричне дослідження, засновується на перегляді, переосмисленні та розвитку попередніх теорій, що є однією з найважливіших його особливостей.
Отже, емпіричний та теоретичний рівні наукового пізнання відрізняються:
- гносеологічною спрямованістю досліджень. На емпіричному рівні пізнання орієнтується на вивчення явищ та поверхових, "видимих", чуттєво-фіксованих зв'язків між ними, без заглиблення в суттєві зв'язки та відношення. На теоретичному ж рівні головним гносеологічним завданням є розкриття сутнісних причин та зв'язків між явищами.
- пізнавальними функціями. Головною пізнавальною функцією емпіричного рівня є описова характеристика явищ, теоретичного — пояснення їх.
- характером і типом одержуваних наукових результатів. Результатами емпіричного рівня є наукові факти, сукупність емпіричних узагальнень. На теоретичному рівні знання фіксуються у формі сутнісних законів, теорій, теоретичних систем та системних законів.
- методами одержання знань. Основними методами емпіричного рівня є спостереження, опис, вимірювання, експеримент, індуктивне узагальнення; теоретичного ж рівня — аксіоматичний, гі-потетико-дедуктивний методи, ідеалізація, єдність логічного та історичного, сходження від абстрактного до конкретного.
- співвідношенням чуттєво-сенситивного та раціонального компонентів у пізнанні. На емпіричному рівні домінує чуттєво-сенситивний компонент, на теоретичному — раціональний.
Категорія: Філософія | Додав: Admin (01.12.2010)
Переглядів: 1540 | Теги: теоретично, пізнання, функція | Рейтинг: 0.0/0
Пошук
Друзі сайту
  • чудові фото Полтава
  • статті про будівництво в Україні
  • Законодательство Украины
  • Кошториси - сметы будівельнику
  • хмарка магістра
    будівництво Організація управління капітальним Організація управління капітальним Організація управління капітальним Ринок кінцевої будівельної продукці креслення Плакат філософія Висновки суспільство джерела структура культура цивілізація науково-технічний прогрес Рецензія існування Правила оформлення МР природа ПЗ система проблема результат теоретично функція Наукові ступені Загальні вимоги техніка Людина Болонський процес практика істина магістр пізнання Форма категорії заперечення зміни якість діалектика розуміння розвиток звязки субстанція буття релігія наука теорія психоаналіз неопозитивізм позитивізм презентація життя Ірраціоналізм марксизм закон аспірантура докторантура міністерство Російська філософія стаття академія вимоги МОН аспирантура філософська концепція кант ідеали метод пізнання натурфілософія Філософія Середньовіччя Елліністична і римська філософія матерія і форма Сократ Атомістичні вчення Філософія Стародавнього Сходу німецька філософія середньовічна філософія
    © Pedchenko 2009-2024Хостинг від uCoz