Субота, 23.11.2024, 02:52

Робимо магістерську роботу

Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Управління в будівництві [6]
конспект лекцій
Документи [4]
Цікаве [2]
Філософія [56]
stats
Пошук
Форма входу
Статті
7. Атомістичні вчення античності (Демокріт, Епікур, Лукрецій Кар)
Поняття субстанції у філософії
Матеріальне виробництво – основа існування і розвитку суспільства. Людина суб’єкт життєдіяльності суспільства.
Вимоги до написання тексту та оформлення курсової роботи
Філософія Стародавнього Сходу (Китай, Індія): загальна характеристика
Нові файли
наказ 1112 МОН
ДСТУ Б В.2.7-46-96. Будівельні матеріали. Цементи загальнобудівельного призначення. Технічні умови.
Головна » Статті » Філософія

Категорії діалектики, їх роль у пізнанні та практичній діяльності
З'ясовуючи закони діалектики, ми користувались такими поняттями, як відношення, кількість, якість, властивість, міра, стрибок, відмінність, суперечність, протилежність, антагонізм, заперечення тощо. Ці поняття у діалектиці мають статус категорій. Що відображають такі категорії? У категоріях діалектики знаходять відображення найбільш загальні суттєві ознаки, властивості, речей, що мають місце в об'єктивній дійсності. Вони виділяються людьми в процесі пізнання, їхньої предметно-практичної діяльності і мають для людини неабияке значення: 1) вони дають можливість розвивати мислення, що є важливим для розвитку самої людини, її пізнання; 2) розвивають мову, збагачуючи її загальними поняттями; а це в свою чергу дає змогу в процесі пізнання передавати його результати, утримувати в мисленні з допомогою понять найбільш важливі, найсуттєвіші ознаки речей, не перевантажуючи пам'ять переліком конкретних ознак для характеристики речі, а охоплювати її цілком через якусь загальну її властивість. Виділення загального у речах і явищах дійсності — нелегка і складна справа. Людина має п'ять органів відчуття. З їхньою допомогою вона пізнає лише конкретні речі. Загальне виділяється у процесі мислення, тобто воно є опосередкованим процесом мислення, а не безпосереднім. Тому незрозуміло чи є істинним пізнання на рівні мислення, якщо загальне ми не сприймаємо безпосередньо? Це питання було предметом тривалої дискусії між філософами. Згадаймо, наприклад, Д.Локка, який стверджував, що загальне, оскільки воно не дано у відчуттях, є "вигадкою". І.Кант вважав, що суть речей ми взагалі не можемо з'ясувати, оскільки суть речей непізнавана. Ми можемо пізнати лише явища. Гегель, навпаки, твердив, що зміст пізнання якраз і полягає в пізнанні загального, а не конкретного. Виділення загального, створення понять — це, за Геге-лем, найістотніше і найважливіше в процесі пізнання. Отже, в історії філософії виділилося дві полярні точки зору на суть пізнання загального (абстрактного) і одиничного (конкретного), на природу понять, категорій. Як же утворюються поняття, категорії в процесі переходу від чуттєвого ступеня пізнання до раціонального? Процес відчуття являє собою безпосередній зв'язок предмета і того образу, котрий він викликає, діючи на органи відчуттів. Відчуття не вимагають закріплення, матеріалізації їх у вигляді слова, поняття чи категорії. Поняття необхідні тоді, коли треба виділити щось загальне у різних речах і дати йому назву, коли це загальне не дане у відчуттях. Оскільки ми знайшли це загальне, остільки ж необхідне певне слово, поняття як матеріальний носій цього загального.
Категорія: Філософія | Додав: Admin (02.12.2010)
Переглядів: 1927 | Коментарі: 1 | Теги: категорії, діалектика | Рейтинг: 0.0/0
Пошук
Друзі сайту
  • чудові фото Полтава
  • статті про будівництво в Україні
  • Законодательство Украины
  • Кошториси - сметы будівельнику
  • хмарка магістра
    будівництво Організація управління капітальним Організація управління капітальним Організація управління капітальним Ринок кінцевої будівельної продукці креслення Плакат філософія Висновки суспільство джерела структура культура цивілізація науково-технічний прогрес Рецензія існування Правила оформлення МР природа ПЗ система проблема результат теоретично функція Наукові ступені Загальні вимоги техніка Людина Болонський процес практика істина магістр пізнання Форма категорії заперечення зміни якість діалектика розуміння розвиток звязки субстанція буття релігія наука теорія психоаналіз неопозитивізм позитивізм презентація життя Ірраціоналізм марксизм закон аспірантура докторантура міністерство Російська філософія стаття академія вимоги МОН аспирантура філософська концепція кант ідеали метод пізнання натурфілософія Філософія Середньовіччя Елліністична і римська філософія матерія і форма Сократ Атомістичні вчення Філософія Стародавнього Сходу німецька філософія середньовічна філософія
    © Pedchenko 2009-2024Хостинг від uCoz