Субота, 23.11.2024, 03:53

Робимо магістерську роботу

Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Управління в будівництві [6]
конспект лекцій
Документи [4]
Цікаве [2]
Філософія [56]
stats
Пошук
Форма входу
Статті
7. Атомістичні вчення античності (Демокріт, Епікур, Лукрецій Кар)
Поняття субстанції у філософії
Матеріальне виробництво – основа існування і розвитку суспільства. Людина суб’єкт життєдіяльності суспільства.
Вимоги до написання тексту та оформлення курсової роботи
Філософія Стародавнього Сходу (Китай, Індія): загальна характеристика
Нові файли
наказ 1112 МОН
ДСТУ Б В.2.7-46-96. Будівельні матеріали. Цементи загальнобудівельного призначення. Технічні умови.
Головна » Статті » Філософія

Основні течії філософії кінця ХІХ-почХХ ст. (загальна характеристика). «Філософія життя» (Дільтей, Бергсон, Ніцше)
Філософія кінця XIX— початку XXст. в основному відійшла від принципів класичної філософії, яка була значним кроком у становленні теоретичної думки порівняно зусім попереднім філософським розвитком. Історичне значення класичної буржуазної філософії полягає в тому, що вона обгрунтувала підвалини нової духовної культури, котрі випливали із заперечення феодальної ідеології.
Класична філософія виходила із головного принципу раціоналізму — з визнання розуму основою пізнання та поведінки людини, яка за своїми внутрішніми нахилами та здібностями є розумною істотою і усвідомлює власні можливості, організовує своє життя на раціональних засадах. Більшості представників класичної філософії властиві пізнавальний оптимізм, впевненість у тому, що раціональне пізнання є тією силою, яка згодом дасть змогу вирішити всі проблеми, які стоять перед людством.
Особливістю класичної філософії є також те, що, вона сконцентрувала свою увагу навколо проблеми свободи та інших гуманістичних цінностей.
У перші десятиріччя XIXст. виникає ірраціоналістичне вчення про світову волюАртур Шопенгауер (1788—1860). За Шопенгауером, сутність особи становить незалежна від розуму воля — сліпе хотіння, невіддільне від тілесного існування людини, котра є проявом космічної світової волі, основою та істинним змістом усього сущого. Другу тенденцію виражала позитивістська концепція Огюста Конта (1798—1857). Згідно з вченням Конта, філософія не є наукою із власним об'єктом, що якісно відрізняється від об'єктів конкретних
Після виникнення філософського вчення марксизму,подальшого розвитку К.Марксом та Ф.Енгельсом загальної раціоналістичної орієнтації класичної філософії, її впевненості в силі науки, прогресі, філософська думка прямує двома протилежними шляхами. З одного боку, відбувається розширення сфери впливу марксизму, яке супроводжувалось подальшим розвитком його основних ідей та принципів; з іншого — триває еволюція різноманітних філософських концепцій, виникають та поширюються новітні немарксистські вчення про світ, людину, суспільство. Між цими напрямками велась постійна ідеологічна боротьба. Крім того, розвиток філософської думки відбувався у взаємозв'язку та взаємодії з різними формами суспільного, наукового та культурного життя і набував при цьому багатогранного та багатозначного характеру.
У передбаченні соціально-історичних потрясінь, що неминуче наближалися, філософська свідомість набуває кризового стану, повстає проти раціоналістичних філософських систем, заперечує їхню основу — розум. Філософією опановує розчарування в ідеї прогресу як прогресу розуму. В історії філософії настає етап переосмислення її основних принципів, нового некласичного типу філософствування, ставиться під сумнів правомірність будь-якої гармонійної раціоналістичної системи. Місце проблем пізнання, заступає проблема людського існування. Увага концентрується на сферах історії та культури, навколо проблем смислу та долі людського буття.
Виникають форми своєрідного "ірраціоналістичного гуманізму", які апелюють до підсвідомості. Якщо до цього істину шукали в розумі, то тепер її вбачають у протилежному — в несвідомому. Ставлення філософії до розуму і раціоналістичних систем стає негативним, оскільки вони, не здатні відповідним чином орієнтувати людину в житті та історії, тому що суттєві сторони цих процесів для них закриті. Цей стиль філософствування починає домінувати в західній філософії: "філософію мис-лення" замінює "філософія життя". "Філософія життя " як філософський напрямок склалась у кінці XIX ст. головним чином у Німеччині та Франції. Виникаючи як опо-зиція класичному раціоналізму, вона звертається до життя як первинної реальності, цілісного органічного процесу. Саме поняття "життя" в руслі цих орієнтацій багатозначне і невизначене: воно трактується в біологічному (Фрідріх Ніцше, 1844—1900); космологічному (Анрі Бергсон, 1859—1941); куяьтурно-історичному (Вільгельм Дільтей, 1833— 1911; Георг Зіммель, 1858—1918; Освальд Шпенглер, 1880—1936) планах. Цей поділ дуже умовний, тому що вказані моменти співіснують досить часто в рамках однієї концепції.
Основа життя, за концепцією Ніцше, — це воля. Життя є проявом волі, але не абстрактної світової волі, як у Шопенгауера, а конкретної, визначеної волі — волі до влади. Життя тотожне інстинкту зростання, влади, накопичення сил, зміцнення існування; якщо відсутня воля до влади, істота деградує.
Категорія: Філософія | Додав: Admin (13.12.2010)
Переглядів: 2715 | Теги: життя, філософія | Рейтинг: 0.0/0
Пошук
Друзі сайту
  • чудові фото Полтава
  • статті про будівництво в Україні
  • Законодательство Украины
  • Кошториси - сметы будівельнику
  • хмарка магістра
    будівництво Організація управління капітальним Організація управління капітальним Організація управління капітальним Ринок кінцевої будівельної продукці креслення Плакат філософія Висновки суспільство джерела структура культура цивілізація науково-технічний прогрес Рецензія існування Правила оформлення МР природа ПЗ система проблема результат теоретично функція Наукові ступені Загальні вимоги техніка Людина Болонський процес практика істина магістр пізнання Форма категорії заперечення зміни якість діалектика розуміння розвиток звязки субстанція буття релігія наука теорія психоаналіз неопозитивізм позитивізм презентація життя Ірраціоналізм марксизм закон аспірантура докторантура міністерство Російська філософія стаття академія вимоги МОН аспирантура філософська концепція кант ідеали метод пізнання натурфілософія Філософія Середньовіччя Елліністична і римська філософія матерія і форма Сократ Атомістичні вчення Філософія Стародавнього Сходу німецька філософія середньовічна філософія
    © Pedchenko 2009-2024Хостинг від uCoz