На що здатні студенти в бізнесі Як відомо, у світі зараз криза. Це відбивається на всьому: подорожчання товарів, послуг на кредитному ринку, масові скорочення на заводах, підприємствах. У таких умовах проблема завоювання робочих місць стає найбільш гострою. Причому зовсім не ясно, чи будуть розміщувати вакансії для студентів ті компанії, які сьогодні всіма силами прагнуть скоротити свій штат. Але не все настільки безперспективно. Практика на підприємстві Отже, переглянувши безкоштовні оголошення і пройшовши співбесіду ви приступаєте до стажування. Стажування на підприємстві та проходження навчальної практики є загальноприйнятою формою співробітництва. Це нескладно. В потрібний час влаштовуєтеся на потрібне підприємство на стажування, практику, знайомитеся зі специфікою роботи компанії, виконуєте просту, найчастіше, паперову роботу, а після всього цього складаєте звіт про виконану роботу, свої враження. На основі цього звіту ви зрозумієте, чи потрібна вам така робота, саме в цій компанії. Звичайно, досить відповідальних завдань практикант навряд чи отримає, але бути корисним можна завжди. Фактор скорочення робочих місць на підприємстві має лише підстьобнути студента-практиканта позитивно проявити себе. А значить заробити право якщо не на оклад, то, в крайньому випадку, на преміювання. Не варто, у міру проходження практики, розраховувати на те, що ваша праця буде фінансово винагороджений. Власне, природно, він повинен бути оплачений, проте форма оплати може бути не тільки у вигляді грошей. Адже навіть у школі чи у вузі ви щось робите і робите абсолютно безкоштовно. Стажування без оплати в компанії це кращий варіант заявити про себе перед керівництвом, проявити всі свої найкращі якості, а значить, матиме всі шанси зайняти бажане робоче місце. Тут важливо розуміти ситуацію, яка полягає в тому, що навіть якщо ви розумниця, геній у своєму навчальному заклад, це потрібно буде довести в стінах офісу, підтвердити ваші знання і те, що написано у ваших заліковках. Навіть відмінні теоретичні показники ваших знань будуть не так важливі, якщо їх не перевірити на практиці. І це не завжди легко зробити, навіть відмінникові. Так що залишатися все тим же студентом на всі сто у міру стажування не вийде. Десь потрібно буде бути просто старанним працівником, який дотримується правила компанії. Однак, не варто забувати про те, що у вас повинно скластися свою думку про роботу в компанії, як у стороннього людини. Не соромтеся пропонувати, проявляти ініціативу, якщо ви вважаєте, що щось в компанії можна поліпшити. У випадку, якщо ваша пропозиція знайде своє практичне застосування, то робоче місце вам буде забезпечено, навіть в умовах світової крізіса.Бізнес як інкубатор Однак у взаємодії освіти і бізнесу є й інша сторона, коли створення грунту для подальшої кар'єри відбувається не в стінах офісу компаній, а, наприклад, в інкубаторі для бізнесу. Достатня кількість компаній є засновниками й покровителями подібних об'єднань у вузах, а також у міжвузівській середовищі. У таких інкубаторах для бізнесу створюються всі умови для того, щоб студент спробував свої сили в різних ділових умовах, моделюються різні приклади поведінки в діловому співтоваристві так, що після ставати зрозумілим для студента, по якому напрямку йому рухатися далі. Крім усього іншого, більшість компаній пильно спостерігають за Вузівці з тим, щоб найкращим надати місце для стажування у себе, а може бути навіть одразу і робоче місце. Не виключено, що, якщо в процесі діяльності інкубатора для бізнесу з'явиться цікавий проект, "патрони" цілком можуть його пустити на реальний ринок. Як це діє? Припустимо, є компанія, що займається інноваційними проектами. І вона патронує бізнес-інкубатор в одному з вузів. А це означає те, що над проектами в такій компанії працюють не кілька людей, а й цілий штат, так скажемо, помічників - ще навчаються менеджерів, адміністраторів, дизайнерів і т.п. І ось спільно вони створюють щось, схоже на цікавий проект, цікавий для них самих. У компанії, яка займається даний інкубатор, також зацікавляться ідеєю хлопців. До речі, спостереження фірми спрямовані не тільки на процеси роботи студентів, а й на аналіз неупередженого погляду студентів на свій проект. Адже хлопці, як кажуть, не "в темі" ринкових підводних каменів та проблем. Але, разом з тим, студенти-розробники не представляють ступінь конкуренції у відповідному секторі ринку і не розуміють механізми просування розробки, її реалізації - це суттєвий мінус. Одним зі способів підвищити свою ефективність і кваліфікацію, читати Веб Економіст - журнал для економістів в сфері web. У майбутньому, такі проекти можуть істотно вплинути на якість навчання і на розвиток майбутньої кар'єри студента. Не треба до бізнес-інкубаторів ставитися надто серйозно, навіть на увазі їх активного розвитку. Ваша мета, аж ніяк не ставати "курчам-фахівцем". Конкурсні програми і естафети від компаній Велика кількість компаній не забувають проводити у вузах різного роду конкурси та естафети. Нехтувати участю в них не варто. Компанії проводять такі заходи не тільки з метою підтримки студентів, але і для того, щоб побачити успіхи і проблеми своїх підприємств очима талановитої молоді. Відвідування, ознайомлення з компанією. Екскурсії Трохи віддалений, але де-то позитивний ефект можна досягти при екскурсії на територію тієї чи іншої фірми. В основному, компанії не проти такого ознайомлення, так це не забирає багато часу, можна показати себе і до молодих кадрів придивитися. Для молодих людей основне тут це зрозуміти, яким чином йде робота в компанії, як пов'язані між собою окремі її структури, і що виконує окремо взятий співробітник. Між іншим, на основі побаченого, студент може представити себе та свою кар'єрну драбину в загальних рисах. Наприклад, якщо ви вважаєте, що практично всі знаєте про особливості роботи в агентстві реклами, навіть тоді можуть бути несподівані сюрпризи. Тут ви можете відкрити для себе, що таке білборди, широкоформатні рекламні плакати. Здавалося б, просто технічні моменти рекламної діяльності, проте все ж таки необхідно знати такі нюанси для будь-якого творчого розробника, щоб тверезо оцінювати можливості впровадження того чи іншого проекту. Між іншим, не потрібно обов'язково робити екскурсію в ту фірму, де ви хотіли б працювати. Десь корисною може бути екскурсія на якесь підприємство, атмосфера якого буде протилежною вашому поняттю про ідеальний працевлаштуванні. Кожен практичний досвід важливий і корисний. До речі, в умовах світової кризи не буде зайвим вивчення аспектів різних професій. Для прикладу, фахівець з психології або менеджера з персоналу можуть дуже стати в нагоді спостереження за організацією праці на ткацькій фабриці. Крім спостережень, екскурсії дають можливість спілкування студентів і топ-співробітників фірми. Це чудова можливість побільше дізнатися про підприємство від тих людей, які вже давно в цьому бізнесі. Втрачати таку можливість не варто, навіть якщо ви боїтеся задати не те питання, повірте, з усього потоку питань ваш один дурний навряд чи запам'ятають. І потім, завжди прямі, нехай не найрозумніші, питання цінувалися вище недурних, але каверзних питань. Основне ваше надбання буде унікальна інформація, отримана з перших вуст. Дуже навіть може бути, що саме сьогодні варто більше приділити увагу таким заходам на увазі, що вибухнула в світі, кризи. Досить важливим є той позитивний момент, що конкурси проходять, як правило, в 2 етапи. Перший етап полягає в тому, що учасники розробляють який-небудь проект, есе з нього або пишуть творчу роботу - це і є чудовий шанс попрацювати в колективі над справді існуючими ідеями, а не тільки виконувати завдання навчального курсу. У тому випадку, якщо ваші успіхи в першій частині заходу будуть помітні, тоді представники компанії можуть влаштувати другий етап: це, власне, і ті самі екскурсії "на місця", і всілякі тренінги, і спілкування з топовими співробітниками - все укупі. Навіть якщо нічого не вийде відзначитися, такий досвід теж буде вельми корисний. По крайней мере, не потрібно сподіватися тільки лише програми вузів по співпраці з компаніями. Цілком можливо, що Ваші знайомі, знайомі ваших батьків мають в тій чи іншій мірі контакти з співробітниками будь-яких фірм, компаній. Значить, ви самі можете організувати майстер-класи, тренінги, екскурсії і т.д. для себе і своїх однокурсників, попередньо домовившись з представниками компанії. Тим самим вже будете мати досвід ораторського справи. І майте на увазі, що щоб не відбувалося на фінансових ринках країни, фахівці з якісною освітою, аналітичним розумом і тверезими поглядами на те, що відбувається завжди і скрізь будуть затребувані, наприклад просування сайтів одна з таких робіт. І, до речі, було б непогано вже зараз зрозуміти, чи володієте ви всім вище перерахованим, і, якщо необхідно, почати працювати над поліпшенням своїх якостей.
|