Конспектування буває різним Прийнято вважати, що учні вузів якісніше і більше конспектують, ніж школярі. Але у випадку, коли учень старших класів захоче навчитися конспектувати саме зараз, для нього це не складе ніяких проблем. Навпаки, навички оптимальної структуризації своїх записів будуть вагомим чинником у підготовці до навчання в інституті. Конспектування по Корнельському методу. Такий метод вперше був використаний в Корнельському університеті, звідси і його назва. Сторінка ділиться на основне поле і досить велике поле для приміток ліворуч. У головному полі пишеться вся лекція, а в полі приміток, після перечитування основного тексту, робляться позначки основних ідей, ключових слів та інших важливих нюансів. Як правило, поле для приміток буде близько двох з половиною дюймів (трохи більш 7 см), звідси випливає, що простір аркуша буде у форматі А4. Подібні зошити для конспектів продаються в більшості канцелярських магазинів. Поле для приміток це також поле і для власних думок. Від можливої кількості ваших згенерованих думок з приводу лекції, залежить і обсяг місця для їх конспектування, так що буде не зайвим використовувати другу сторону листа, як все теж поле для приміток. Хоча є й інший варіант - конспектуйте на обох сторонах аркуша, але з немаленькими проміжками між записами кожної лекції. Вивчайте конспект лекції тільки за записами на поле для приміток, закриваючи основний текст заняття (праворуч). А після звіряйте своє знання матеріалу з основним конспектом лекції. Метод відступів При читанні лекції викладач раптом починає явно озвучувати думки в плані "від цілого до часткового" - чудово! У меншому полі записуєте основні тези, а вихідні з них фактори конспектіруете в більшому полі. У залежності від того, наскільки та чи інша частина тексту лекції детальна, істотна або несуттєва, запис останньої проводиться ближче або далі від меншого лівого поля. Якось інакше позначати частини записів не потрібно. Такий метод зручно і доречно використовувати з метою повторення, закріплення основ заняття. Проте, скласти по ньому найпростішу хронологію не представляється можливим. У випадку, коли викладач читав лекцію сумбурно, непослідовно, то такий метод конспектування не доречний. Користування цим методом передбачає безліч помарок в конспекті, якщо ви не маєте достатнього досвіду у веденні конспектів, яким би то не було способом. Це не так страшно. Попрактикуйтесь. І потрібно бути готовим проаналізувати конспект і шляхом викладення матеріалу постаратися об'єднати окремі поняття в одне ціле. Картування, як метод конспектування Представлення змісту тексту графічно називається картуванням - факти набувають графічний вигляд. Такий спосіб конспектування доступний лише людям з розвиненими зоровими пам'яттю і сприйняттям. Використовуючи його, ви перетворюєтеся чи не в художника при викладача, а отже, такий метод швидше для людей творчих. Якщо автор мислить критично, він вільно зможе змінювати конспект шляхом вживання в ньому цифр, колірних позначень. Ви на аркуші будете бачити, в якому ракурсі відбувається ваш уявний процес. Картирование підійде в тому випадку, якщо ви абсолютно не знаєте викладача, а структура лекції організований більше ніж ясно. У тому випадку, коли зміст лекції вами краще сприймається на слух, не варто хвилюватися - викладач завжди допоможе вам інтонацією в потрібному місці. Методи відступів і картування є відмінною панацеєю від негативних наслідків, які виникають після підготовки до ЗНО. Тут чітко проглядається відхід від бачення цілісності навчального курсу на користь приділення більшої уваги до деталей, окремо взятим лекцій. ЄДІ буде корисним, якщо ви чітко уявляєте структуру курсу і вмієте витягти потрібну його частина в той чи інший момент.
|